Tuesday, July 16, 2013

Yamaha X-City ile Avrupa Turu 7. Bölüm - VENEDİK - COMO

Yavaş yavaş Avrupa'da olduğumuzu hissediyorduk. Daha önce bir çok kez Como'ya gitmeme rağmen motosikletle Como'ya gidecek olmak bana heyecan veriyordu. İlk defa Como ve çevresini motorla gezebilecektim.

Size şöyle söyleyeyim, inanılmaz bir yer.

Venedik - Como arası sıkıcı bir yol. Kendinizi, Milano civarlarına gelince otobanı terkedip ara yollara atmanızı öneririm. Hem zevkli hem de farklı. Nitekim biz de öyle yaptık.

Como Gölü, Como merkezinden ibaret değil. Tüm göl çevresindeki köyler tek tek gezilmeye değer. Biz de çantalarımızı otele attıktan sonra, hemen bir tebdil-i kıyafet yaptık ve yola koyulduk.

Sırasıyla Como - Cernobbio - Mennagio - (feribotla karşıya geçerek) Bellagio - Como turu yaptık. Fakat içimde kaldı. Oraya bir daha gidip tüm göl turu yapacağım.

Giderken yer kaplar diye düşünmeden tüm foto ekipmanlarınızı yanınıza alın. Alet kendini bir günde amortize eder. :) Kendinize bence bir tam gün ayırın ve durmak istediğiniz her yerde durarak kendinize zaman tanıyın.

İtalya’nın üçüncü büyük gölü Como’nun kenarındaki en büyük yerleşim yeri göl ile aynı ismi taşıyan Como kenti. Bölgenin nüfusu 86 bin civarında, burası Milano’ya sadece 45 km. uzaklıkta. Her saat başı trenle de ulaşım mümkün.

Como gölü turunu ise 180 Euro karşılığı küçük bir uçakla 45 dk.'da tamamlamanız mümkün fakat mutlaka önceden (önceden derken mümkünse 1 hafta önceden) rezerve etmeniz gerekiyor. Yer bulmak neredeyse imkansız.

Biz Riva Al Lago diye bir otelde kaldık ve çok memnun ayrıldık. Hesaplı ve tertemiz.

Yüzünüzü göle döndüğünüzde sağ tarafta kalan füniküler ile Brunate'ye çıkarak tüm şehri görebilirsiniz. Biz buraya motorlarla çıkmayı düşündük ama göl turundan sonra saat geç olduğundan füniküler ile çıktık. Vaktiniz varsa tek yön alın ve yürüyerek inin şehre.

Allah bu Türklere akıl fikir versin demeden de geçemedik.... Yapacak çok yorum var ama size bırakıyorum....

Yaptığımız göl turu fotoğrafları ise aşağıda. Burada 2-3 günlük gezilecek yerler var ama biz malesef çok kısa kaldık.

İtalyanlar bizim boğaza sahip olsalarmış, nasıl olurmuş merak etmiyor değilim...

Ertesi sabah yola çıkıp İsviçre üzerinden Fransa'ya geçeceğimizden birşeyler yedikten sonra otelimize döndük. Ama orada yediğimiz pizzalar çok GÜZELDİ :)

Ertesi sabah......

*Katılımcılar: Çağrı Nakipoglu, Eda Pakkan, Mert Hüseyinoğlu, İglem Kayıhan Hüseyinoğlu