Friday, July 12, 2013

Yamaha X-City ile Avrupa Turu 3. Bölüm - İSTANBUL - KAVALA - ASPROVALTA

Sabah erkenden kalkıp öncelikle motoru hazırlamaya başladık.

İlk gün 500 km. yolumuz vardı. Bunun 250 km.si Türkiye, 250 km.si Yunanistan'da geçecekti. Ayrıca bir de huduttan geçecektik.

Sırasıyla İpsala, ardından Kavala'da bir mola ve Selanik'e gelmeden, 70 km. uzaklıkta bulunan Asprovalta adında küçük bir balıkçı köyü.

YAŞASIN ALMAN DAKİKLİĞİ...

Saat tam 6'da Mahmutbey Gişelerde buluştuk.

Artık yola çıkmaya hazırdık.

İpsala'ya ulaşıncaya kadar bir mola verdik. Sıcak yavaş yavaş hissediliyordu. Ardından Hudut'a kadar bir kez daha benzin molası verdikten sonra seri bir şekilde sürüşümüzü tamamladık.
_______________________________________________________________________
TAVSİYE:
Biz sürüş boyunca ya her yüz kilometrede bir mola verdik,  ya da her bir saat sürüş sonrası mola verdik. Bu şekilde yorulmadan ve kafa olarak zinde kalarak yola devam ettik. uzun yollarda
ilk         1 saat veya 100 km. sonrası 15 dk.
ikinci    1 saat veya 100 km. sonrası 15 dk.
üçüncü 1 saat veya 100 km. sonrası 45 dk.

olarak molalarımızı ayarladık. Varılacak şehre girişte hemen girmeden 5 dk. mola daha.... Öneririm.
________________________________________________________________________

İpsala'ya vardığımızda ilk kontrol kapısından önce ben geçtim ve ana kontrol noktasına ilerledim. Mert normalde arkamdan geliyordu fakat ilk kapıda durakladı. Motordan indik, bakındık ve Mert-İglem 3-4 dakika sonra geldiler.

MOTOSİKLETLERİNİN PLAKASI TIR'A KAYITLI ÇIKMIŞ :)))

Kısa bir işlemden sonra yanımıza geldiler. Kontrol noktasına ulaştığımızda yine Mert-İglem'in motoru firmaya kayıtlı olduğundan imza sirkülerini istediler. Firmadan fakslattık. Geldi ve işlemlerimizi tamamladık. O arada geçirdiğimiz bir saatin bir kısmını yemek yiyerek değerlendirdik.

Bu arada Mert-İglem'in motoru sınırda bulunan Gürcüler tarafından çok beğenildi. Onlar işlemleri tamamlarken biz de motorun başından ayrılamadık haliyle... Modellik çalışmalarının bil fiil yanında inceleme yaptık !!!

Tüm işlemler bittiğinde saat 12'ye yaklaşıyordu. Türkiye'den çıkış damgalarımızı aldık, Yunanistan'a girişi de tamamladık.

Tam Yunanistan sınırından geçtik ki... Benim GPS Avrupa Haritasını tanımıyor. Her ne kadar uğraşsam da başarılı olamadım. GPS'i çantaya attım, otelde ilgilenirim diye düşündüm. Yola devam ettik ve denize ulaştık. İlk durak KAVALA...

Kavala hakkında bilgi.

Kavala'da yarım saat - 45 dk. moladan sonra artık otobanı terkedip sahil yolundan Asprovalta'ya yola koyulduk.

Otele vardığımızda yorgun olduğumuzu hissetmeye başlamıştık. Hemen bir dinlenme, deniz ve ardından ouzo ve meze....

Tabi masada duran GPS benim aklımdan çıkmadı. Sonuçta, tamamen bozulup daimi olarak çantaya kaldırıldı :)

Bu güzel gecenin ardından uyuyup uyanıp kahvaltımızı ettik, biraz gezindik ve Meteora yollarına koyulduk...

.......

*Katılımcılar: Çağrı Nakipoglu, Eda Pakkan, Mert Hüseyinoğlu, İglem Kayıhan Hüseyinoğlu